Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 31. juli 2010

Roser og Lavendel

Roser og Lavendel, en vakker kombinasjon.. det er nok alle enige om. Den intense blåfargen er ekstra vakker mot Rosa Mundi sine kalde rosasjatteringer.


Hvilken sort Lavendel som jeg har i hagen, nei det er jeg jammen ikke sikker på. En helt vanlig en.. den trives i alle fall godt her. Jeg klipper den ned hver vår og så skyter den raskt nye friske skudd. Den selvsår seg også, så nye planter dukker opp både her og der. Se også bilde av den på høyre side i bloggen. Kanskje noen vet navnet på denne..

7 kommentarer:

  1. Takk for hilsen fra deg på min blogg!

    Du har en nydelig blogg, med vakre bilder av både roser, peoner, takløk og masse annet fint!
    Ser ut for at dere har en fantastisk hage!

    Sommerhilsen fra Bente

    SvarSlett
  2. Roser og Lavendel er en kjempe flott kombinasjon. Det blir nok sådd mange lavendel til høsten tenker jeg.
    Flotte rosebilder.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  3. I år er det første gang at lavendelen overlevde,sikkert fordi at den står i sandjord og litt tørt.Nydelig sammen med roser.
    God helg :)

    SvarSlett
  4. Kjempelekkert! Fine farger og former sammen, og den Rosa Mundi er jo superlekker :)

    SvarSlett
  5. Hej!
    Jag tror lavendel och rosa mundi är det vackraste som finns!
    Rena rama terapin att titta på:-) Liksom sinnebilden av edens lustgård!

    Ha det gott!
    Hillevi

    PS finfin blogg du har, underbara bilder!

    SvarSlett
  6. Så nydelig rose,med sine sjatteringer!Jeg har aldri vært noe rosemenneske før,men etter at jeg begynte med blogging og ser alle de flotte rosebildene på andre blogger,har jeg fått øynene opp for rosene.Det fins så mange fine.Hadde jeg bare hatt plass,så ble det nok roser på meg også!
    God søndag videre!!

    SvarSlett
  7. Ja,Gtetes kolonihage er flott.Gleder meg stort å besøke den.Var der for et par år siden med hagelaget.Nydelig med roser og lavendel.
    Prøver å få til en liten lavendelhekk her,morro.
    Du hadde mange vakre roser i hagen.
    Ha fortsatt deilige dager i hagen,god uke!

    SvarSlett