Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

tirsdag 19. oktober 2010

Neglesprett

På med varm jakke, støvler og nyinnkjøpte, varmfora arbeidshansker.. det var ettermiddagens happening. For her er det mye ,som ikke er klart til vinteren. Og i morgen er det meldt sludd. Brrrrr
Men trass i fora hansker, så ble det neglesprett etter kort tid. Må nok erkjenne at senhøst ikke er min greie.


Men litt fikk jeg da gjort før neglespretten ble for ille. Cosmos fikk ta farvel for i år, men er hjertelig velkommen tilbake til neste sommer.


Møbler og reol er flyttet under tak ved inngangspartiet og der tror jeg de skal få stå i vinter.


Avblomstret Hortensia er fortsatt dekorativ, den får lov å stå i rustreolen sammen med høstlyng og lyslykter. Så kan vi nyte den enda en liten stund.



Min høstfarge er Lyngfargen. Den finnes i mange nyanser, denne synes jeg er en av de flotteste.


Men så lenge det finnes roser i hagen, så må de nytes. Derfor får noen stå på bordet og glede oss når vi kommer hjem. Utendørs holder de seg fine i dagesvis.

7 kommentarer:

  1. Kaldt ja... Her er det hvitt...

    Blomstrer fint enda hos deg:) Her er det meste ferdig, men en og annen blomst lyser fortsatt opp. Har fortsatt en del jeg skulle ha gjort i hagen, men dagene er kortere og aktivitetene mange, så det har jeg ikke rukket enda... Håper jeg rekker det før det blir skikkelig vinter;)

    SvarSlett
  2. Vilken mysig hemkomst du bjuder dig själv och familjen på. Tänker det värmer efter en lång dag. Här är det alldeles tomt nu utanför dörren, inte alls kul. Tomt så när som på alla blad som blåser dit.. Fin idé med rosorna :)

    SvarSlett
  3. Så vackert det blev vi ingången till ert hus! Smakfullt och romantiskt:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvarSlett
  4. Ja, det er jo små gleder igjen ute, som de rosene der :)
    Her var det gnallkaldt i natt, så erteblomstene måtte nok si takk for seg, men lyng og stemor og asters og veronika er like fine fremdeles :)

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen i går Aud *klem* :)

    SvarSlett
  5. Så høstkoselig det var ved inngangen da :) Veldig fint med rosene og hortensiaen.

    Ja nå er kulda her, og det er ikke så fristende lenger å gå ut og ordne i hagen. I dag har jeg kjøpt mer høstløk, så i morgen må jeg ut og plante de. Blir nok neglesprett på meg også da tenker jeg.

    Ha en fin dag i morgen!

    SvarSlett
  6. Så koselige ord du la igjen hos meg :) Takk!
    Inngangspartiet ditt er virkelig kosleig, du er flink til å gjøre det fint rundt deg. Hortensiablomster på vei ned er nesten finere enn når de står med knallfarger synes jeg. Nydelige bilder!

    Jeg har tittet meg nedover innleggene dine, det er lenge siden jeg har vært rundt i blogger nå. Mange skjønne bilder og blomstringen i haven din! Jeg er heeelt enig i at den lys gule stokkrosen er lekker. Jeg har kjøpt frø og skal så den i vinter. Den kommer igjen og igjen, også her til lands :)

    Ha en deilig helg!

    SvarSlett
  7. sukk, ja nå er det desverre over for iår du...nydelig den blomsterkrukka di med lyng i!!!

    ha en fin fin søndag , og neglespretten er vel ikke til å komme unna nå ;)

    SvarSlett