Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 11. april 2011

Hagemesse, drivhus og noen stiklinger..

En deilig helg  i Oslo og hagemesse på Lillestrøm er overstått. Sol og varme gav oss en skikkelig forsmak på sommeren. Det er jammen deilig å komme bort i blant.. bare rusle rundt og nyte finværet.
Og så hagemessen da.. Drivhuset er bestilt, det ble BIO TOP 3 fra Gartnerteknikk. At vi skulle velge et drivhus fra Gartnerteknikk var bestemt på forhånd. Med gode anbefalinger fra hagevenner som har hatt dette drivhuset i flere år, var ikke valget så vanskelig.

Om ca. 8 uker skal vi være klare til å ta imot byggesettet. Det er samme modell som bildet, men i hvit farge. Siden vårt hus er hvitt og de naboene det grenser opp mot har hvite hus, så måtte det bli den fargen.


Hagemessen var ellers en koselig opplevelse. Hilse på Anne fra Moseplassen og høre på hennes foredrag om hageblogging, var noe vi også fikk med oss. Vi reiste med fly, så det begrensa seg hva vi kunne få med oss hjem. Men noen stiklinger og planter ble det da plass til i håndbagasjen.

Lerkesporer, Corydalis Solida og Elata. 
Og så denne vakre Astrantiaen "Star of Fire".


Noen Pelliser som jeg ikke kunne gå fra.. en svak sjel.. det er jeg.
Denise, St. Laurence, Crocodile, Miss Salter Bevis og Westdale Appleblossom.


Fuchia, alltid vellykka på litt skyggefulle plasser. Disse falt jeg for..
Fey, Bella Rosella og Frank Unsworth.


Jeg ønsker alle som titter innom en fin uke. Hagelaget skal ha rosemøte på onsdag og
Dag Lyngar skal dele av sin rosekunnskap med oss. Det gleder jeg meg til!

12 kommentarer:

  1. Koselig å se bildene! Du kan glede deg til Dag kommer!

    SvarSlett
  2. Nydelig farge på Astranta `Star of Fire`! Nydelige Pelliser og Fuchsiaer! Og et fantastisk flott drivhus. Der har du virkelig noe å glede deg til, men det vet du kanskje? Kunne godt tenkt meg å få med meg hagemessen, jeg også, men en kan ikke få med seg alt =)
    Det blir spennende å følge prosessen med drivhuset ditt!
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  3. Heia på deia
    Artig å følge bloggen din for en utflytta "Molling",husker jo dengang huset var grønt.. Lykke til med nytt drivhus,misunner deg stooort! Hos meg holdt herligheten 2 vintre-er nå blåst til Helgoland.
    Synes du fikk med et bra lass i håndbagasjen ;)
    Hilsen Tone

    SvarSlett
  4. Herlig!
    Dag er en trivelig kar, blir sikkert spennende foredrag :)

    Det var kjempekos å se deg på søndagen! Håper vi kan få til et hageblogger treff en annen gang, flott tips å legge det til messa når jo ekstra mange er innom Oslo.
    Jeg la inn lenke hit i lenkesamlingen over hageblogginnlegg om hagemessa jeg :)

    SvarSlett
  5. Tillykke med dit nye drivhus. Nu bliver dit haveliv helt anderledes :O)

    Flotte Fuchia, som ellers ikke lige taler til mig på grund af deres skarpe farver, men dine er yndige :O)

    SvarSlett
  6. Veksthus, så härligt. Jag börjar bli grön av avund över dessa, vill ha! Tänk så mycket spännande du kan odla nu. Och spännande, lerkesporre, jag måste ha varit helt blind på mässan, dom såg inte jag. Nu stundar ljuva tider, njut dem :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott valg av drivhus og blomster. Det var ikke verst fangst til tross for flytur :-) Neste år må vi avtale å treffes på hagemessa - jeg var der jeg også :-)

    SvarSlett
  8. Så mange nydelige planter du kjøpte med deg! Hagemesse - hm - er nesten glad jeg ikke var der, tror jeg ville gått amok! Og nå er drivhuset i boks, det blir spennende tider for deg. Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  9. Det bliver dejligt for jer at få det fine drivhus sat op :-)

    Sikken masse dejlige blomster.

    SvarSlett
  10. Lykke til med drivhuset! Jeg gleder meg til å få mitt opp og i drift også. Kanskje i år... ;o)
    Den øverste fuchsiaen var nyyydelig!

    SvarSlett
  11. Så flott å få drivhus! Jeg ønsker meg også det, og skal merke meg navnet. Takk for tips. Det er ikke lett å få plass til alle småplantene innomhus. Og så mange nydelig innkjøp. Og sist men ikke minst, takk for koselig kommentar på siden min.

    SvarSlett
  12. Så mye fint som ble med deg hjem fra messen!:) Fuksianene var Nydelige!! Kjempefint drivhus også,det kommer til å bli et syn hos dere:)
    Herlig søndag til deg:) Klem Ellen.

    SvarSlett