Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 28. august 2011

Fargerik sensommer i Rosenes by

Fredag for 19.august hadde jeg besøk av en journalist her i hagen. Hun skulle skrive et innleg om Molde og Omegn hagelag sin kamp mot brunsneglen. Det å skulle gå ut offentlig er både litt spennende og nifst. 
Da Anne Midtsæter fikk se hagen, så ville hun så mye mere enn en artikkel om brunsneglene.
Derfor ble det to innlegg på fredag i hage.no.. 
et om kampen mot brunsneglene og et om hagen vår.

Innleggene og bildekarusellen kan du se HER

Fredag og lørdag var fine hagedager i Molde. 
Noen ganger skal man bare nyte... og det har vi gjort denne helga.
Mange timer har blitt tilbragt på tereassen blant blomstrende pelliser, roser og stauder.
Duft og fargeprakt er til stor glede på slike dager.


Ønsker alle en fin uke!

19 kommentarer:

  1. Så flotte artikler og så flotte bilder av en nydelig hage. Jeg har noen spørsmål:
    Hvor store/mange hull lager du i plastbajlene som du trekker med strie? Kan roser og andre stauder overvintre i disse krukkene? Den lilla hortensiaen - hva heter det?

    Alle de store krukkene dine ga kjempeinspirasjon. Jeg har ikke hatt så mange, for jeg har visst at de må være store og jeg har ikke hatt tid eller råd. Neste sommer skal vi har et stort selskap og hele hagen må pyntes opp. Planleggingen har startet.

    SvarSlett
  2. Så moro! Og for et nydelig bilde!

    SvarSlett
  3. For en vakker hage du har, og for et arbeid dere har lagt ned. Nydelig er bare forbokstaven.
    Tror jeg har noen gamle striesekker liggende i hagen. Gjett hva jeg skal bruke de til neste år :-)

    SvarSlett
  4. De store plastkrukkene til stauder, busker og roser er murerbaljer. De er å få i flere størrelser og best av alt. de er billige. jeg lager 3-4 hull på siden, ca. 3 cm over bunnen. Så legger jeg lecakuler i bunnen og planteduk over. Da sikrer jeg et lite vannreservoar i tilfelle det blir noen tørre dager. Her hos oss, sone 3-4 står krukkene ute. Men de settes inn til en lun vegg og dekkes til med glava og plast. De som er mest sårbare har fått plass i uteboden, sånn som Hortensia. Hortensia med sort stengel heter: Hydrangea macrophylla Blue Ball Black steel.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med flotte artikler! Du har en nydelig hage som absolutt fortjener å publiseres =) All respekt for den store innsatsen dere har gjort på disse få årene. Dere har en hage som dere har all grunn til å være stolt av!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Fantastisk have! Du har inspireret mig til rigtigt meget i min egen have. Jeg har købt roserne Sneewitchen og Aspirin efter har set din blog. Virkeligt smukt.Du har mange mange planter, men det virker ikke rodet, men romantisk og SMUKT! Jeg har også lagt mærke til at din kæreste hjælper dig med alt i haven, og gav en vink til min mand:) Jeg glæder mig til du skriver i din blog.
    Mange knus fra Danmark.

    SvarSlett
  7. Takk for svar.
    Hvis jeg kommer til Molde en gang så vil jeg gjerne se hagen deres.

    SvarSlett
  8. Gleder meg til å se litt mer på denne i morgen. Du kikket innom meg, se om du får opp resten av bildene også... har forsøkt å ta et grep:)

    SvarSlett
  9. Heisann!

    Nydelig arrangement ... eller kan jeg kalle det stilleben?
    Ha ei flott uke ;:OD)

    SvarSlett
  10. Flott artikkel og nydelige bilder fra den vidundelig vakre hagen deres!

    SvarSlett
  11. Jeg kan godt forstå, at journalisten blev inspireret til at lave yderligere et indlæg om din have. Den ser vidunderlig ud! Der er rigtig mange fine detaljer som f.eks. brugen af sten, der passer så godt til jeres grund. Flot flot.

    SvarSlett
  12. Kjempeflott! også med innslagene på Hage.no :)
    Du og handyman har virkelig brukt mange arbeidstimer her:))

    SvarSlett
  13. åå så morro! Kjempehyggelig reportasje, også så flott hage du har!
    Imponert nå, der har dere jammen lagt ned mye arbeide. Frodig og lekkert :)

    Jeg la inn et tips på moseplassens facebookside, så håper jeg en par til finner frem til den flotte hagen din, og bloggen :)

    SvarSlett
  14. Kjempeflotte innslag på Hage.no.
    Men jammen er det fortjent..dere har en fantastisk hage ..her kan en drømme seg helt bort..
    Klem Anne

    SvarSlett
  15. Jo takk i like måde:-) Kristin her!!
    Har lenge skullet skrive kommentarer til deg, men har store problemer med å få det til... må skrive som anonym.
    Du har det så fint, og dere er kjempeflinke med hagen. Ikke rart det har vært hagevandring hos dere:-)Samboeren min(jobber i felleskjøpet-systemet, og har en del bekjente fra Molde), har snakket med en som har vært hos dere, og han ble ikke skuffet, forsto jeg:-D
    kveldshilsen fra Bøfjorden

    SvarSlett
  16. Hei så flott blogg du har! Og nydelig hage! Fant deg via Moseplassen. Legger meg til som følger!:)
    Ingvild

    SvarSlett
  17. Utrolig inspirerende. Denne artikkel får plass på min facebookside idag:)Siden finner du via min blogg. Mye hageglede hos deg altså:)

    SvarSlett
  18. Greetings from Colorado! I'm bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can't wait to take a look when I get home.

    I'm amazed at how quick your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .
    . Anyhow, very good site!

    My blog post :: atlanta seo company

    SvarSlett
  19. Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyways, just wanted to say excellent blog!

    Also visit my blog post; appliance repair Temple Terrance

    SvarSlett