Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 16. februar 2012

X-FAKTOR DIVERSE

Tenk... siste dag av innledende runder i x-faktor konkurransen. 
Det har vært16 herlige dager i en februarmåned der tiden har flydd...trass i mye dårlig vær. 
Både gøy og lærerikt har det vært... fra første dag.
Ikke alltid lett å plukke bidrag til buketten fra Parkvegen.. heller ikke i dag. Men nå har jeg da bestemt meg.
Jeg er veldig fasinert av knopper i alle fasonger. Irisknopp er et slik fasinerende  skaperverk.

Mørk og mystisk... det er jeg. Jeg kom til Parkvegen etter en hagevandring i Todalen. 
Det tok to somre før jeg blomstret, så fruen var sterkt i tvil om jeg stod på et egnet sted.
Men så... i 2011 begynte jeg å vise meg frem i all min prakt, fra knopp til blomst.
Hva jeg virkelig heter vet jeg ikke, kanskje det er noen der ute som kan fortelle meg mitt virkelige navn.
Her blir jeg bare kaldt... Todalsiris.





Dersom du allerede har lagt inn ditt siste bidrag, så ønsker jeg deg lykke til.. 
Dersom ikke, så er det enda ikke for sent. Det er enda noen timer til kl.24.00.
De andre bidragene finner du HER

5 kommentarer:

  1. Så lekre bilder! Jeg er ikke sikker jeg heller hva navnet er, men nydelig er blomsten.
    Det har vært en opplevelse å se alle de vakre bildene i denne konkurransen:)

    SvarSlett
  2. Så flott knoppbilde! Og så kommer spiret på kirken (?) nedenfor - med samme form. Morsomt sammentreff. Iris Germanica finnes det vel mange kultivarer av. Har ikke forslag nei. Men flotte var de :-)

    SvarSlett
  3. For en nydelig Iris!! Nå har jeg bladd meg nedover her - så mange fantastiske blomster du har bidratt med!!
    Jeg har dessverre ikke fått deltatt denne gang, men kommer nok sterkere tilbake:o)
    Ønsker deg en fin helg!
    Heleneklem

    SvarSlett
  4. Nydelig. :) Tror jeg må skaffe meg flere iriser. ;)

    Ikke lett å plukke bidrag ut bidrag, nei, men det har vært kjempemorsomt. Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett