Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 25. juni 2012

Mens jeg venter på Constance Spry...

...så nyter jeg alle de andre plantene som blomster i hagen. 
Her er et lite knippe.

Flere klematis blomstrer og av de, så er det ingen som Miss Bateman. 
I år er hun ekstra blomsterrik og lekker...




Klematis Pillu vil også vise seg ekstra frem i år. 
Knoppene er store og fylte... jeg gleder meg til de alle springer  ut.



Multi blue... kjent, kjær og vakker!


Akeleier, Stjerneskjerm, Allium, Peoner, Valmuer, Storkenebb og mange andre stauder lyser opp i bedene. 
En herlig midtsommertid...
Av alle så velger jeg Erodium pelargoniiflorum "Anatolia"


Og den blå og hvite akeleien...


Noen roser har også så smått begynt å vise seg frem...
Jacqueline de pre, Rose de recht og Gertrude Jekyll...


Men så var det denne Constance da... som jeg venter på.
I fjor vår kjøpte jeg et flott eksemplar som voks seg stor og sterk. 
Den blomstret ikke da, men nå rager den snart to meter over bakken og er full av knopper.
Da er det vel lov å vente...



Ønsker dere alle en solfylt sommeruke!

9 kommentarer:

  1. Så mange flotte klematis!!
    Gleder meg til å se mer av alle de vakre rosene dine!

    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Nydelige klematiser du har! Du har også så mange flotte roser at det må være fantastisk i hagen din akkurat nå :-)

    SvarSlett
  3. Får noen flotte klematiser og roser hos deg.Ser du bor mere lunt til enn jeg ute ved havet :) I dag blir det innedag :)

    SvarSlett
  4. Ei fantastisk blomstring hos deg nå, blir glad av å se så mange nydelige klematiser. Å rosene, sukk, her oppi dalom venter vi fortsatt på rosene og ikke minst litt sol og varme.
    Nyt dagene :)

    SvarSlett
  5. Förstår att du väntar på Constance:). Hon är ljuvlig. MIn slog ut idag:)! Lycka! Men du har ju så många fina klematis och andra rosor och njuta av undertiden.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. Constance Spry er en flott rose. Min står også i knupper, så snart kommer den.
    Du verden så flott clematis blomstring som du har. Virkelig herlig å se!

    Ønsker deg en fin sommerkveld. Klem

    SvarSlett
  7. For en herlig Miss Bateman!
    Så ut som den har fått godt med mat hos dere! ;)
    Jeg har lett etter Constanse i to år nå, men eneste potten jeg har funnet, var en vissen, overvintret en til kr 298,- :(
    Må vel bestille den på Nett, sikkert!
    :)

    SvarSlett
  8. Miss Bateman er vanvittig flott! Du har en fin modenhet i hagen :-)

    Ps!om Astrantia kommentaren:
    Atrantia Roma blomstrer hele sommeren, uten stop. Det skal komme av at den er steril og da er det kanskje ikke rart frøene dine ikke spirer?? En forklaring er det ihvertfall :-)

    SvarSlett
  9. Nydelig! Gleder meg til å se hele hagen på søndag:-)

    SvarSlett