Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 7. juni 2012

Og vinneren ble...

Louise Bugnet gikk av med seieren i "Hvilken rose blomstrer først" i Parkvegen 2012.
Tidligere år har Nevada ligget et hestehode foran... men ikke i år.
Her er den... vakker ikke sant!


Det er flere vakre som blomstrer akkurat nå. Oxalis er en av de... 
Her sammen med en vårflox og en sølvfarga sedum.
De trives utmerket sammen i sprekker av norsk gråstein.


Vi har alle noen planter som vi er ekstra glade i. 
Som denne frøekte Rhododendronen fra Valderøya utenfor Ålesund.


Den siste uka har Handyman gjort ferdig den lille pergolaen.
Den er inngangen til arbeidsrommet bak drivhuset.
Her har Blåregnen fått noe å vokse oppetter. I bakrommet har han også laget et plantebord.
I helga skal jeg beise bordet i samme farge som pergolaen.
Kjekt å ha en slik plass å "rote"på.


 
 Ønsker alle gode bloggvenner en kjempefin helg!

8 kommentarer:

  1. Nydelige Louise som kom først. Flott pergola og super uteplass! Hører at finværet er kommet hos dere - kos deg og ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og kjempefin pergola.

    SvarSlett
  3. Kjempe flott Louise! Min står også i knupp og jeg gleder meg som en unge til den blomstrer!

    Nyt hagen din videre! klem

    SvarSlett
  4. For en flott pergola og det praktiske plantebordet. Hmmm dette ga meg en ide til hvordan jeg kan gjøre det bak ved siden av drivhuset og kjøkkenhagen.

    SvarSlett
  5. Je dette er en vakker rose! Helt enig!

    Så flott Phloxen og oxalisen var sammen - lekkert !

    SvarSlett
  6. vakker rose! Pergolaen ble fin den også!

    SvarSlett
  7. Virkelig flott, denne Louise B..-rosen din! Ellers stadig like imponert over alt du får "Handyman" til å bygge og grave : )

    SvarSlett