Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 27. september 2012

Pelargonier

Jeg er så heldig å ha et par gode hagevenner som jeg bytter pelargonium stiklinger med.
Her er et lite knippe av noen, som jeg er ekstra fornøyde med i år.

Hengepelargonium med vakre blomster.
Bladene er også vakre.. irr grønne med lyse spetter.


Pelargonium Fraicher Beauty..



Denne står i drivhuset... blad med hvite kanter.



 I disse dager foregår det ryddesjau og vasking av drivhuset.
De pelargoniene og andre plantene som skal overvintre der, 
får alle en omgang med Calypso før de blir tatt inn i varmen.


Litt tid til kos må en også ta seg tid til... sånn innimellom!


Ønsker dere alle en fin september helg!
Klem fra Aud Irene

10 kommentarer:

  1. Veldig fine pelargoniar du har her.Den med kvitkanta bladverk var ekstra dekorativ.
    Eg er imponert av drivhusa til mange her på blogglandia....også ditt. Du har ordna det så koselig og trivelig. Må ver ei fryd å syssle der inne.
    Ha fortsatt fine haustdagar.

    SvarSlett
  2. De var utrolig vakre alle sammen!

    SvarSlett
  3. Så fine de er!
    Hva vasker du forresten med i drivhuset? Hilsen drivhusnybegynner...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker vår nyinnkjøpte dampvasker. Kun rent vann som varmes til damp. Men du vet, slike rammeverk har masse spor og sprekker, så litt Jif spray måtte til i de verste kroker og krinkler.

      Slett
  4. Jeg er veldig svak for pelargonier. Disse er vakre og du har tatt kjempefine bilder hvor de kommer til sin rett. Hva er det du gjør når du gir dem en omgang med Calypso? Ha en riktig god helg! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Calypso er et plantevernmiddel som jeg kjøper på Felleskjøpet. Bruker det som jeg selv må blande ut... det er billigst. Sprayer bladverk og vanner gjerne litt i jorden. Har vært plaget av hvitfly og lus i drivhuset i år... ønsker ikke å dra det med inn igjen i nyvaska hus.
      Jeg bruker også Calypso ved angrep av rosehveps på rosene.

      Slett
  5. Her var det jammen mange fine pelargonier. Det er koselig å bytte med hagevenner!

    Ønsker deg en fin helg! Klem

    SvarSlett
  6. Du har jo nydelige pelargonier! Kjekt å ha hagevenner å bytte med. Og fine bilder du har tatt av dem. Tulipanbildet i headeren din er veldig delikat.

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  7. Jeg måtte nok en gang titte på noen flere bilder av drivhuset ditt. Liker det kjempegodt! Og pelargoniene dine passer jo perfekt inn i den slags omgivelser :-) Ha en fin uke!

    SvarSlett