Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

onsdag 17. oktober 2012

En etterlengta fridag i vakkert høstvær...

Og da var det selvfølgelig en hagedag som sto på programmet.
I strålende oktobersol fikk jeg gjort en god del høstsyssel i hagen.

Ikke så veldig varmt... da er det godt å fyre på bålpanna.
Greit å bli kvitt noe raskved...



I pergolaen blomstrer fortsatt klematisen. Den står inntil drivhusveggen i en potte...
Snart må den nok tas ned for å flytte inn i boden... men enn så lenge får den lov til å blomstre.


Mange potter er blitt vasket i dag, både store og små.
 Godt å få det gjort, så er det klappet og klart til våren.



Den største jobben som ble gjort i dag var "ommøbleringen" i Kirkebedet.
Det var vokst seg alt for tett, noen stauder stod på feil plass 
og noen stod ekstra utsatt for snegleangrep.
Solhatt, scabiosa, hestemynte, campunala og mange flere ble spadd opp.



De store høstamemonene er flyttet bak mot gjerdet. 
Hestemynten og de andre plantene har fått ny og en forhåpentligvis bedre plass.
Solhattene er flyttet på en plass der jeg bedre kan passe de for glupske brunsnegler.



Om "ommøbleringen" var vellykket, ja det gjenstår å se...


En slik vakker dag går så alt for fort... krysser fingre for en solrik helg med mere hagesyssel!


Ønsker dere alle en fortsatt fin uke!

13 kommentarer:

  1. Så koselig det ser ut rundt bålpannen din! Er Clematisen din lite herdig siden du tar den inn i vinter? Du har vært veldig flink, som har fått vasket potter og omrokkert i bedene dine! Det hjelper å ha fint vær da, og det håper jeg vil fortsette enda lenger! Men de snakket om regn.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Klematisen er nok herdig om den hadde stått i jorda. Men det er ganske smalt ved inngangen bak drivhuset. Derfor står klematisen i en ganske liten potte og jeg er derfor redd at den fryser bort...

      Slett
  2. Så fint det er i hagen din, og så mye du har rukket! Takk for titten i bloggen din!

    SvarSlett
  3. Du fikk jammen gjort mye i dag! Godt med sånne fine dager nå. Jeg håper det blir flere med det første, for jeg har mer igjen å gjøre før vinteren.
    Mye fint som blomstrer hos deg fremdeles!

    SvarSlett
  4. Det kjennest så godt ut når ein har fått rydda litt opp i hagen. Herlig med soldagar....då kjem energien til å syssle ute. Håper det blir nokre av dei før vinteren sett inn.
    Ha det fint.

    SvarSlett
  5. Så flott det er i hagen din enda :) Flink er du også som får gjort noe, her er det ganske stille i hagen for tiden. Drivhusbygging er på agendaen.
    :)

    SvarSlett
  6. Så nydelig hage du har! Masse inspirasjon her for meg som også har en "skråningshage", så hit kommer jeg igjen:-)
    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  7. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Den hagen din er helt fantastisk flott! Deilig med en skikkelig sjauedag på høsten, jeg hadde min sist lørdag. Den bålplassen din ser veldig koselig ut :-) Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  8. Fridag, sol, ild på bålet og en veldig fin sitteplass, må være en drøm! Her har det vært endeløst med regn. Vi vasker potter med vann fra slangen og oven. Jorda tar ikke mot mer, så du kan bare forestille deg hvordan det ser ut. Håper du får en like fin helg som fridagen din! Anne

    SvarSlett
  9. Åh så herlig! Synest jeg kjenner følelsen av fred som en slik dag gir til kropp og sjel! Ønsker deg en fin søndag!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  10. Så flott med en fridag når været slår til!
    Nydelige høstbilder:)
    Godt med pottevask..slik ser det ut hos meg også når dette pågår:)
    Spennende å se hvordan kikebedet blir til neste år:))

    SvarSlett
  11. Koselig! Rosaroyse.no og jeg tror også at Knut Auke har noe fortsatt. Mine har jeg kjøpt på et planteslekter på tur. De var i ferd med å pakke ned - og så kom jeg forbi :)

    SvarSlett